Expertmagazine 'Innoveren: Eerst geloven, dan zien!'

 

Inkijkexemplaar >

 

“Innovatie is hét onderwerp op dit moment. Soms is het ook een loos woord. Rody Vonk is er met dit prachtige magazine in geslaagd om het thema ‘innovatie’ handen en voeten te geven. Zeer aan te bevelen!”

Sjors Frölich – Hoofdredacteur BNR Nieuwsradio

 

In samenwerking met Shapeshifters Publishers maakte Rody zijn eigen 150 pagina's tellende magazine 'Innoveren: Eerst geloven, dan zien!' – een managementboek in magazinevorm. Hierin krijg je antwoord op de vraag ‘Hoe en waar start ik snel en daadwerkelijk met innoveren?’ Laat je inspireren door hoe anderen aankijken tegen innovatie en lees over een helder innovatieproces: design thinking. Gebruik het als praktisch handboek voor je eigen innovatietraject, zodat je stap voor stap aan de slag kunt. Verklein zo het risico en vergroot de kans op succes van jouw innovatie- of veranderingstraject!

Om tot innovatie te komen moet je lef hebben. Je moet durven experimenteren en ontdekken. Geloven dat je uitkomt bij een nieuwe en betere oplossing, zonder dat je vooraf weet welke dat precies is en wat die oplossing je oplevert.

Innoveren brengt risico's met zich mee. Want hoe weet je of je de investering in tijd en geld ooit terugverdient? En doe je het wel goed? Bij innoveren hoort fouten maken. Je zult eerst moeten geloven in een idee en dan zien of het werkt. Zonodig pas je het aan, net zolang tot je de eindoplossing hebt. Of tot het moment dat je concludeert dat je er beter mee kunt stoppen.

 

Een greep uit de inhoud:

  • Innovatie: rocket science?
  • Creativiteit: een serieuze vaardigheid
  • De basis voor succesvolle innovatie
  • Word verliefd op het probleem!
  • Zelf doen: Design Thinking (de 5 stappen uitgelegd inclusief gratis te downloaden tools)
  • Inspirerende rolmodellen, video's, quotes en oefeningen om je eigen creatieve kwaliteiten te testen

 

Bevat interviews met o.a.:

  • Sjors Frölich  hoofdredacteur BNR Nieuwsradio – over innovaties van BNR met internationale impact voor de radio-industrie
  • Sylvia Karres  voormalig tophockeyster (spits van Oranje tussen 2003 en 2006) – over wat innovators kunnen leren van de mentaliteit van topsporters
  • Joop de Boers – bedenker van creatieve communicatie- en startup-concepten – over hoe creativiteit zich ontwikkelt tot een vaardigheid  die steeds belangrijker wordt in organisaties
  • Robin van Beek – ondernemer, vocal coach en bedenker van een innovatieve zangmethodiek voor o.a. topartiesten – over de barrières die hij tegenkomt (en overwint) bij de introductie van een nieuwe zangmethode
  • Henrik Scheel – serie-ondernemer in Silicon Valley – over de mindset rondom innovatie van  organisaties en startups in Silicon Valley
  • Edwin Vonk – psychotherapeut en bedrijfscoach voor menselijke veranderprocessen – over persoonlijke weerstand bij veranderprocessen en innovatie

 

Inclusief uitleg van het design thinking proces en gratis te downloaden tools om direct zelf aan de slag te gaan.

 

Reacties van lezers

  • “Innovatie is hét onderwerp op dit moment. Soms is het ook een loos woord. Rody Vonk is er met dit prachtige magazine in geslaagd om het thema ‘innovatie’ handen en voeten te geven. Zeer aan te bevelen!” Sjors Frölich – Hoofdredacteur BNR Nieuwsradio
  • “Fijne mix van info over het design thinking proces (inclusief verwijzingen naar tools op de website), interviews en artikelen.” Wytze Veenstra Visual Consultant – Visual Notes
  • “Het magazine leest goed weg en is erg fijn geschreven!” Maxime Stasse – Student Ondernemerschap en Retail Management, Avans Hogeschool Breda